Kokemuksia ja näkökulmia

Kaikilla on mahdollisuus onnistua

Tavanomaisesti kylpyhuoneremonttien matala sesonki osuu talven kuukausiin, mutta tänä vuonna maailmanlaajuinen pandemia hillitsi monen remontointi-intoa pitkälle kevääseen. Hiljaisempina aikoina Blosius Kylpyhuoneremonttien toimitusjohtaja Jaakko Rostilla on tärkeimpänä tavoitteenaan ylläpitää työvirta sellaisena, että yrityksen tekijöillä riittää puuhaa.

– Esimiehenä haluan panostaa tekijöihini ja pitää heistä kiinni huolehtimalla, että hyville tekijöille on työtä matalan sesongin aikaankin, Rosti tiivistää.

Tänä keväänä työn alle otettiin 1960-luvun lopulla valmistunut rivitaloasunto, joka remontoitiin kauttaaltaan. Blosiuksen tekijät hoitivat erityisalueensa eli kylpyhuoneen, ja muista tiloista vastasivat toisten yritysten ammattilaiset. Kaikki sujui ilman suurempia yllätyksiä, sillä muutokset oli suunniteltu huolella ja esimerkiksi vesikalusteiden ja seinien paikat pidettiin ennallaan, mikä auttaa välttämään yllättäviä kustannuksia.

Toimitusjohtaja Rostille matalan sesongin remontit tarjoavat keinon ja rauhan pohtia, miten asiakaskokemus saadaan mahdollisimman hyväksi ja remonttiprojekti sujuvaksi.

– Kylpyhuoneremontti on harvoin pakko tehdä juuri nyt, sillä pelivaraa tilan uusimiseen on yleensä useita vuosia. Niinpä onkin ensiarvoisen tärkeää, että asiakas saa varmuuden projektin tavoitteista ja suuntaviivoista, jotta hän rohkenee sijoittaa rahaa remonttiin, Rosti pohtii.

Aivan projektin alkumetreillä asiakkaan mielessä pyörii erilaisia haaveita remontin lopputuloksesta. Hän listaa mielessään, mitä kaikkea odottaa ja toivoo remontoidulta tilalta ja elämältä remontin jälkeen. Unelmiensa kanssa hän suuntaa asiantuntijan luo, jonka tehtävänä on selvittää, miten haaveet toteutetaan realistisella tavalla.

Jaakko Rostin mukaan tämä on erittäin tärkeä vaihe, jotta asiakas voi olla varma, että ehdotettu ratkaisu on toteutuskelpoinen. Suunnitelmista pitää käydä ilmi, millainen on valmis kylpyhuone ja miten lopputulokseen päästään eli paljon aikaa ja rahaa projektiin kuluu.

– Remonttihankkeet ovat vähän kuin sipuleita, sillä asioita selviää yksi kerrallaan. Kun asiakkaan apuna on asiantuntija, joka näkee koko projektin jo alusta alkaen, saadaan lopputuloksesta paras mahdollinen, Rosti painottaa.

Hänelle erityisen merkityksellistä on se, että suunnitelmat tehdään realistisiksi. Tällöin tekijöillä ja sitä kautta koko projektilla on mahdollisuus onnistua. 

– Remontin sujuvuus ei ole pelkkää sattumaa. Kun oikeat ihmiset toteuttavat järkevää suunnitelmaa, on onnistumisen todennäköisyys suuri, Rosti linjaa.

Tämän takia oikean remonttikumppanin valinta kannattaa tehdä huolella: luotettavan toimijan kanssa asiakkaan on helpompi olla rohkea. Toimitusjohtaja Rostille luotettavuus on tärkeää sekä asiakkaan että tekijöiden suuntaan. Yrityksen tulee tarjota asiakkaalle niin hyvä kokonaisuus, että yhteistyö jatkuu myös seuraavien remonttitarpeiden kohdalla. Tekijöiden keskuuteen Rosti taas haluaa luoda hyvän yhteishengen, jotta kaikki sitoutuvat yhdessä tekemiseen ja saavat mahdollisuuden tehdä parhaansa. Näin taataan, että asiakkaan kotiin rakentuva kylpyhuone on paras mahdollinen.

– Remontoidun kylpyhuoneen on määrä olla kunnossa pitkään ja tarjota huoletonta arkea. Lopputuloksen pitäisi olla niin hyvä, että asiakas todella kokee saaneensa rahoilleen lisäarvoa, Rosti tiivistää.

Lisää kokemuksia ja näkökulmia

Näin etenee Suomen luotettavin kylpyhuoneremontti

Kotikäynti ja kartoitus

Kotikäynti ja kartoitus

Materiaalien valinta

Materiaalien valinta

Remontin valmistelu

Remontin valmistelu

Remontin toteutus

Remontin toteutus

Lue lisää